En kortis han

George Brown - vet knappt om jag lärt mig stava namnet? - verkar blir en kort en han. Efter mindre än två år verkar han få kicken.

En kortis ska detta inlägg också bli. Måste bara notera att Mats Ehnbom förfasar sig över att ha blivit bortklippt i Nord Nytt - sån journalistik betqackar han sig för.

Riktigt bra att han får smaka eget ris - då kanske han kan ha förståelse för att vi politiker (ursäkta, dom!) faktiskt kan ha rätt i sina klagomål. Det förekommer faktiskt rätt ofta - medvetet eller omedvetet - att för sammanhanget viktiga "säj" faller bort i artiklar.

Artikeln om flyttlasset visar väl också att flytten kanske inte uppfattas så rosenrött som Mts vill ge sken av. Hur kul blir det att hamna i ett kontorslandskap med 47 (!) arbetsplatser?

Men tråkigast av allt tycker jag det är att man inte verkar bry sig alls om vad som ska bli av den gamla vackra byggnaden. Kan hoppas att stadsbyggnadskontoret kan bevaka sånt? Och hur blir den med anrika gamla fd centralhotellet - ska det också säljs - fast det kanske inte Kuriren äger längre?

Detta var en liten kortis från mig - jag hör av mig under dagen,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det stavas G-O-R-D-O-N

2008-09-20 @ 16:23:23
Postat av: Anonym

Jag kan inte annat än skratta - var fick jag George ifrån. Kanske för att det skulle vara sportsligare att stava rätt?

Fast lite oroad blir jag - inte första gången jag tänker ett och skriver ett annat.

2008-09-20 @ 19:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback