När Strutzen är inlagd

Nu är far levererad och inskriven på avdelning 46. Då gäller det att passa på att ¨åka till tippen. Och låta en och annan trasig "bra-att-ha" pryl åka med. Av ingen saknad sen men skulle jag fråga så skulle det säkert sparas.

Och "sopspionen" stod och övervakade mitt kastande - och stoppade mig från att kasta en bit isolering i brännbart - det skulle i grovsopor. Biten var 2x2 decimeter men den skulle inte brinna påstods det. Fast inte ver jag om jag sett så mycket rester kvar av isoleringen vid ett nedbrunnet hus? Men lärorna om sophantering kommer och går - ett tag skulle man inte kasta läderskor i brännbart utan i grovsopor. Men numera brinner tydligen läderskor väldigt bra - för "farbrorn" hade aldrig hört talas om det.

Hann för övrigt med att se hearingen om FRA på kanal 24 - en bit av den - nyttigt.

Frågan är vilken nytta jag nu ska ta itu med - praktiska göromål innan jag sätter mig och läser på inför morgondagens polisstyrelsemöte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback