Som en tjuv om natten

Som en tjuv om natten sitter jag nu här - vid midnatt. Finns säkert mer litterär eller poetisk beskrivning. "Endast Strutzen är vaken" - men så är det väl inte?

Kom hem vid 16-tiden - mötte kusin Kerstin på gårdstunet - och meddelade henne att jag skulle "nanna på pudan" i timmarna två. Sen skulle det produceras både det ena och det andra.

Drog av mig "kontorskläderna" och la mig på fina hemvirkade överkastet med fina mammas hemvävda yllepläden över mig. Den moderna tekniken var med i form av mobiltelefonen som väckarklocka (Ericsson - den duger inte till annat - förlåt mig Janne Hansson). Klockan 18 skulle vilan vara till ända. Men tro´t eller ej - först när klockan var 22 sneglade jag på armbanduret - fortfarande fullständigt i sovkoma.

Klockan blev nästan spöktimmen innan jag orkade mig upp. Och sen orkade jag inget mer. Och rimligen är det nu bara 4 timmar till jag ska hämta tidningen.

Undrar om Lilly och Kerstin också darrar om jag kör massagefåtöljen vid denna sena (eller tidiga) timme?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback