URK

Iag när jag närmade mig min lilla söta ljusgröna bil - med folkpartilogga och Folkpartiet på huven - tänkte jag att det var bra tur att jag fick URR 625 och inte URK 625 - det hade inte varit så lyckat.

Många tror att jag har tjänstebil - men jag kan ta er ur den villfarelsen. Förvisso var det partiet som betalade "bilutstyrelsen" i valet - den med Kryssa Strutz och den logga som nu är kvar - men i övrigt pröjsar jag förstås själv.

URK är det också att bli väckt av glassbilen när jag för en stund sen - tjugo i åtta - satt och njöt i massagefåtöljen. Fast jag kan tycka synd om den stackarn - den här sommaren kan inte ha varit särskilt lönsam - får hoppas han/hon inte har bonuslön?

URK är det också när fotbolls- och hockeysäsongerna går ihop - i min dvala hörde jag om Djurgårn (som ledde?) och trodde förstås att det var mot Luleå hockey. Fast någonstans i bakskallen fanns att det var onsdag som gällde - och så var det ju förstås - Djurgårn mot GAIS.

Fast när Gunilla från Jokkmokk ringer mig blir jag bara glad - fastän jag halvsov i fåtöljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback