Vadå ödmjuk?

Godmorgon! Uppstigen och läst igenom tidningarna - men inte mycket mer. Låg faktiskt till klockan 5.

Funderar fortfarande på vilken fnurra som ska lösas idag - enligt horoskopet i Kuriren. Det påstås att vi Vädurar måste utrusta oss med lite ödmjukhet för att fixa det. Så jag har bett min "horoskopstvilling" i Arjeplog att slå upp vad ordet "ödmjuk" betyder. Vi brukar skämta om Vädurens alla avigsidor.

Idag har jag annars hakat upp mig på rubriker.
"Dålig privatisering" tyckte jag var en töntig rubrik på en för övrigt också ganska töntig ledare. Är det verkligen värt att skriva om? Förvisso kan ju ofrivilligt avlyssnade samtal vara allt från irriterande till både roande och orande. Något smaskigt citat från ett sånt samtal hade väl kunnat vara värd till trycksvärta.

Och vad som är "Som att inte såga av sig armen" har jag ännu inte nystat fram.

Fast dagens värsta rubrik återfinns i NSD - "Nu sponsrar även NK socialdemokraterna" och dessvärre verkar det inte vara någon "anka". Och ännu värre är att jag inte kan bojkotta tidningarna på grund av beroende.

Nu ska jag dra iväg till min sponsrade frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback