Vilket mörker

Fortsatt sommarmörker i kommunen - Luleå. Fantastiskt i alla fall att man nu erkänner att de har mer klagomål på att lampor lyser när det inte behövs - än att lamport är släckta - när det i och för sig inte behövs heller.  Om man nu skulle koncentrera sig på att släcka de lamport som lyser på midsommarafton, sommarsolståndet och andra dagar som är ljusa dygnet runt så kanske man slapp hatta med såna här beslut.

Mörkt också att det återigen verkar ha varit ett kortbedrägeri inom Luleå kommun. Tankning för 137 000 kronor på en vecka väckte tack och lov OK. Med tanke på tidigare kort affärer och andra förskringringar kan jag undra om inte kommunen borde "vakna" och stärka internkontrollen? Något för revisorerna?

Över till ljuset - Ett klipp för seniorerna - skriver NSD om seniorveckan i Luleå. Det här är möjligt tack vare extra stimulanspengar från regeringen just för våra äldre. Luleå kommun verkar ha förvaltat dem bra - särskilt intressant skulle det vara att också ta del av det uppsökande arbetet bland personer över 80 år. Ett ansvar som kommunen har men som då i Luleå kommun inte fungerat alls.

Om jag vore kommunpolitiker i någon av våra andra tretton kommuner skulle jag kolla upp hur de förvaltat pengarna till de äldre? Det kanske till och med finns kommuner som intre brytt sig om att söka.


Åt dem som har skall varda givet - igår kom jag över 20 liter lingon till vilka jag har hjälpt mor att rensa nu på morgonen. Nu kanske hon nämns att koka klappgröt också? Mums!

Nu måste jag hoppa i duschen. Måste få några minuter till med handlingarna till polisstyrelsen idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback