Manna

När det regnar manna från himlen har den fattige ingen sked sägs det ju. V75 är något jag aldrig spelat - och inte ska jag göra det heller denna vinst till trots. Nog med att de på Kvantum "lurade" mig att spela Bomben. Som jag inte ens kunde rätta?

"Flimmrat" ska inte stavas så - men jag kom inte på vilken grammatisk regel som styrde detta och tänte mig att någon språkstalinist skulle rätta mig. Är det aldrig tre konsonanter i rad? Stavningen styrs som regel av autopiloten men ibland blir jag fundersam.

Nu ska jag försöka komma igång med inläsandet av handlingar. Tjock bunt. Får ta det i intervaller uppblandat med lite praktiska göromål. Som att hämta in tvätten innan det börjar regna.

Och inte står det något i tidningen om pangade rutor på folkpartiexpen - men lika bra det. Dessa ligister förtjänar ingen uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback