Vad är normalt?

Pinsamt för Lulebo att man jagar ett gammalt par till inkasso. Hustruns rullstolen har gjort märken på badrumsdörren. Jag kan rekommendera ledningen för Lulebo att pröva ta sig fram med rullstol i en lägenhet - så måhända man får en annan uppfattning om vad som är normalt. För övrigt är det svårt att tro att en alzsheimersjuk gammal kvinna ska orka köra något rullstolsrace bara för skoj skull. ´

Bra "rutet" av Jan Bergsten - ovan - men mindre bra att han gör ett försök att sälja våran Thomas till Miljöpartiet. "Det går inte att lova runt ens som oppositionsparti. Då blir man inte tagen på allvar, säger Thomas Olofsson, försiktigt gruppledare i Miljöpartiet."

Arvid och Vidar ska namnsdagsgratuleras idag.

Av den här dagen önskar jag mig att föräldrarna inte blir hemskickade från sjukhuset.  Oftast brukar önskan vara den motsatta - men eftersom jag ska till Gällivare i eftermiddag skulle det passa mig utmärkt att det blir hemgång i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback