Är ingenting heligt längre?

Chokladsemlor - jag bara undrar är ingenting heligt längre. kan väl acceptera att det inte längre är Fettisdagsskidor på Folkhögskolan och knappt någon pjäxdans heller. Men att dom ger sig på semlorna - Allt om Mat borde skämmas.

Ska ni  inte skända bruna bönorna, fläsket och korven också. Smaksatt med vad?

Fettisdag är en familjehögtid hos oss - men vi "skändar" också lite i år - det blir först tisdag den 17 mars som vi firar fettisdag, ´Med hemkokta bruna bönor, fläsk ihop stekt med korv och så hembakta semlor med varm mjölk. Far och jag ska baka semelbullar på lördag.

Och nu undrar jag hur man egentligen stavar "semebulla" - det måste väl vara "semmelbulla". Kan undra om det är små tiaattacker som gör att jag numer funderar på stavningen på ord som jag skrivit i närmare 60 år?

Och nu kommer jag på att det faktiskt går att fira fettisdagen vilken veckodag som helst - måste ju ta de före 3 mars så att flickorna kan inhösta lite respengar innan de ska till Teneriffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback