Fläsket brinner!

Nä jag skojar - men det kunde ha varit så. För mitt i stekningen av det rimmde fläsket så gick jag och kollade mailen - och då hade detta kommit - det är tur att jag har liten lägenhet så att jag har koll på spisen från alla håll.

En vänlig skäl som hade mailat detta TT-telegram i inklippt version.

Skop: Nu återstår enbart 2,5 procentenhets skillnad

Publicerat 23 febr 2009 06:55

Medan den ekonomiska krisen djupnat har oppositionens starka övertag nästan smält bort, rapporterar Skop.

Samtidigt tycks Sverigedemokraterna stå längre bort från en plats i riksdagen än på flera månader.CM8ShowAd("p9widescreen_m"); if (typeof(cm8FlashCmd)!="undefined") DoFSCommand_532757(cm8FlashCmd,cm8FlashArgs);

Nu återstår 2,5 procentenhets skillnad mellan

det styrande borgerliga blocket, som stöds av 46,4 procent,

och de tre oppositionspartierna som får 48,9 procent.

I augusti var oppositionens övertag 52,1 mot 43,6 procent.

Främst är Moderaterna den ekonomiska krisens vinnare under halvåret som gått. M har gått upp från 22,4 till 27,5 procent.

Så här fördelar sig väljarstödet enligt Skop, med förändringen sedan förra mätningen inom parentes:

M 27,5 procent (+ 0,4),

 FP 7,3 (+ 0,4),

C 7,1 (+ 0,8),

KD 4,5 (+0,2),

S 35,5 (- 0,9),

V 6,2 (-),

MP 7,2 (- 0,1),

SD 2,7 (- 0,7).

Ingen förändring sedan förra mätningen är statistiskt säkerställd.

Skop frågade i januari/februari 1 092 väljare, 18-84 år gamla, vilket parti de tycker bästa om i rikspolitiken.

TT

Synnerligen behagliga siffror på alla kanter - synd bara att oppositionens - förlåt regeringens största tillgång - Nuder - nu lämnar politiken.

Nu ska jag försöka förflytta ett antal grytor och pytsar ner till föräldrarna. Det blir inte spark utan bil. Det var tusan vad vår herre skakar duntäcken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback