Mus i mitt hus

När jag bodde nere på Arrendevägen var det rätt vanligt på våren att jag fick in en och annan liten näbbmus. Det lär smaka så dåligt att katterna inte ens vill bita ihjäl dem. Min katt som jag hade då fångade inga möss överhuvudtaget vad jag vet - och vid åtminstone ett tillfälle blev hon rädd och smet ut medan jag försökte fånga musen.

Så jag måste säga att jag inte blir så upprörd över en
mus på Örnässkolan - värre otrevlighetet kan man råka ut för.

En kvart före utsatt tid fick vi komma in på hörcentralen - men det tar minst en månad innan man hunnit gjuta en ny snäcka till hörapparaten och därefter får man köa för inställning.

Nu ska jag strax åka mot stan - ska och handla och funderr faktiskt på att fara och jobba en stund. Så jag får träffa lite av folket som ska på Månadsmötet. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback