Ödet?

Ett öde - inte värre än döden förstås men ändå - att försova sig. Och inte vet jag vem som har namnsdag idag. Men har nu förstått att Dagens namn korsordet INTE ska ha ett givet namn som i NSD:s variant. Men med "gamla" Kuriren satt alltid namnsdagsnamnet inristat på hårddisken. Det lästes tillsammans med det helt livsnödv'ändiga horoskopet - vilket jag nu missar varje dag. Underligt att livet kan funka ändå!

idag gillar jag båda ledarna -
Kuriren skriver om att vi nog inte ska tala om fattiga barn i Sverige - de allra flesta handlar bara om att de inte är lika fruktanvsvärt överrösta med prylar andra. Och en del av de för'äldrar som klagar mest att man  inte har råd med saker till barnen kan man stå och bolma cigaretter - för flera tusen kronor i månaden!

Livet är inte rättvist och som ledaren också påtalar borde vi ägna oss åt kärnan i denna problematik - de verkligt fattiga.

Och OA jobbar med Norrbotniabanan. Bara det är väl värt att han får tillgång till en kaffeautomat i Arcushallen. En brist sm han påtalar i sin krönika idag.

För mig brister tiden igen - knappt jag kommer att hinna i tid till min senarelagda starttid idag - 10.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback