Kul Kalla!

Vad roligt att hon är på gång igen - Charlotte Kalla. Lät så kul också i TT-referatet - Pajalafödde Kalla. När alla vet att hon är från Tärnendö. Kan undra om Pajala kommun lobbat mot sportjournalisterna?

Miriam och Ylva har haft planeringsmöte inför tisdagens högtidlighållande av minnesdagen för förintelsens offer. Har hjälpt dem med lite praktiskt och Miriam hade redan fixat fler som skulle ordna saker.

Så nu är det samling vid Åhléns kl. 18.00 på tisdag den 27. Promenad med facklor ned till Gula Paviljongen där det blir lite korta tal av personer som vill och som tycker det är viktigt att hålla ljusen brinnande.

Far är hämtad från Fyren och hemkomsten har firats med Almondy tårta.

Mindre kul att jag nu måste återvända till Luleå - med returförpackningar och för inhandling. Plus hämtande av lite grjor på jobbet så att jag bland annat kan färdigställa det pressmeddelande jag utlovat om manifestationen den 27. Mindre kul är det för att jag inte vet vilken tid hockeymatchen luleå - södertälje startar och riskerar därmed att hamna i dess bilköer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback