Ur led är tiden

Inte vet jag om det är fotmassagen (fotvård), solrummet eller det faktum att mor återvände idag med oförrättat ärende som gjorde att jag "tuppade" av ikväll igen.

Satt i fåtöljen och skulle läsa färdig "majvor müller" boken om skuggor över Sunderbyn - och somnade gång på gång. Gav efter och la mig i vågrätt läge - och har drömt om både det ena och det andra - brand och broar som vanliga ingredienser. Och någon vacker "yngling" i min ålder som lär mig att ta mig över bron! Kanske dörrvakten hos Sankte Per?

Alltså - det blev ingen operation för mor. För mycket "grus" i ögonbotten - en operation skulle inte ge något resultat. Men visst undrar jag - om gamla tanten inte är lönsam?

Varit med far i solrummet som sagt. Mauritius och Bali hann vi med.

Och tagit till mig Obamas installationstal från flera håll - visst inger han hopp. Rätt mycket Kennedystuk över honom!

Nu ska jag försöka ta mig tillbak till drömmarnas värld - han var en riktig goding han som hjälpte mig över hängbron! Och Pitebo var han - hur kan man bara minnas såna detaljer? Jag känner mig snart mogen för drömtydning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback