En bit av mig

En bit av mig sitter iaf här vid datorn. Har varit en dag fylld av ömsom vin och ömsom vatten. Som vanligt. Hämtade mor och det gick alldeles utmärkt. Mycket "vin" på 46.an - vilken fantastisk personal. Men vi missade Kristina från Alvik - hon skulle gå i tjänst 13.30 och vi hann precis ut innan dess.

Hemtjänsten hade meddelat att de skulle möta upp klockan 14.00 hemmavid.  Och visst gjorde dom det - och inte med vem som helst heller - utan det var faktiskt Camilla som kom - på sitt andra pass efter semestern.

Mor installerades i god ordning och själv blev jag kvar i jordgubbslandet. Slutade med 7 durkslag jordgubbar. Tack och lov passerade grannen Ingemar och Carina som fick var sitt mått - orensade. Ett mått levererades till Dorran på Ensittarvägen.

Resten rensade jag och frös in. Men döm om min skräck när jag öppnade källardörren och fann att allt var i mörker. Dock inte frysboxen - tack gode.

Fixade säkringen 6A.

Karin och jag hjälptes åt att få upp mor til toa och sedemera till TV:n - det gick inte lika lätt som vid lunchtid.

Men vi fixade det - och sen har jag sett att det var dubbelbemanning vid sängåendet klockan 20.30.

"Vattnet" ska jag ta vid något annat tillfälle - nu gläds jag bara åt att mor är hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback