Första gången

Idag var första gången i sommar jag fick tända lyset när jag skulle läsa tidningarna. Och jag såg att det lyste hos far när jag var till brevlådorna klockan 5.

För första  gången ryckte jag upp några potatiskålar - och det blev till ett första kok i dag när mor kommer hem. Skrubbade och kokt med den egenhändigt odlade dillen.

Första tecknet på demens var det kanske att när jag var på väg ned till badplatsen igår fick jag i huvudet att jag eventuellt kanske inte slagit av plattan. Försökte memorera vad jag gjorde när jag tog av äggpannan och visst skruvade jag av plattan - från 4:an till 0:an? Men den släppte inte oron så jag fick vackert ringa Lilly som gick bakom fönstret och kikade. Och visst hade jag gjort det! Fast det var långt ifrån första gången - hur många gånger har jag inte vänt och inbillat mig att jag lämnat strykjärnet i och än har det aldrig hänt att det varit så.

För första gången på länge har jag hyggligt rena fötter - men nu ska jag iaf raska mig in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback