På patrull

Trevligt sällskap och god mat ikväll. Tur i oturen att det kunde vara så kort stund. För jag blev nedkallad till mor. Hade skrivit till hemtjänsten att hon inte mådde riktigt okej vid 18-tiden och att de kunde höra av sig.

Så det blev ambulans in med ankomst 20.50 och hemkomst 00.50. Åtta grader "varmt" - så det blev taxi från sjukhuset.

Och nu inser jag att det kan bli problem - nattpatrullen vet säkert inte att mor är på sjukhuset - kan undra om far minns att hon åkte in? Det var väldigt rörigt vid avfärden så jag kan t'änka mig att han förträngt det`? Det kan stöta på patrull - så¨att säga för att nu bara täcka upp rubriken!

Iaf inget riktigt allvarligt med mor - och hennes egen ansvariga läkare Peter Johansson var bakjour och kom och hälsade på henne. Kändes tryggt  - och även doktorn som vi träffade först ingav förtroende. För att inte tala omsyster Nina som jag hade en långt samtal med om vården i allmänhet och akutmottagningen i synnerhet. Om den sistnämnda har jag bara gott att säga - en formidabel utveckling till det bättre!

Lättare sagt än gjort - men nu ska jag försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback