Som Fylking

Har sagt det förr - men det är verkligen dax att ta till hårdhandskarna mot denna makalöst utmanande reklamen för mobiltelefoner.

Har väl även använt mig av Fylkings - ÄNTLIGEN - tidigare men kanske i annat sammanhang.

Är härligt solvarm ikväll - första gången i sommar tror jag.

Minns inte när jag hade mitt förra inlägg - men förmiddagen bestod av inköp av bensin, gräsklippning. inplockning av en liter trädgårdshallon. Sen blev det sjukhusbesök.

Därefter lite sovande i solstol på bärigården. Kaffe och jordgubbar med Anders. Jonna och Ebba. Och kusin Kerstin förstås.

Räddade tvättat tacke och lakan från förväntat regn. Det senare har uteblivit än. Och för säkerhetsskull körde jag vatten en stund på potatislandet.

Far i nästan "komaläge" så jag körde höjning av fotläget på sängen i en timme. Då bad han mig låta sig vara ifred. Och då gick jag hem.

Har skrivit till hemtjänsten - och nu är dom där så läget är tydligen lugnt.

Själv har jag duschat och kokat hallonsylt - av fjolårets trädgårdshallon - men sötningsmedel. Underbart gott. Och hör inte hemtjänsten av sig nu så förväntar jag mig en lugn natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback