Vad är väl en paj mot en prins?

Vad är väl en paj mot en prins? Läs Ylva Mjärdells kommentar på mitt förra inlägg.

Men iaf - för alla er som liksom jag fortfarande väntar på prinsen kan vi trösta oss med en paj.
Denna är ju bara ljuvlig.

Själv har jag gjort någon form av glass enligt Annika Dahlqvist recept. Frågan är bara om "2 dl vispad grädde" handlar om 2 dl färdigvispad grädde eller 2 dl grädde som ska vispas. Själv tog jag det senare - mycket gott blev det. Har redan tjuvsmakat på det halvinfrusna. Men mycket blev det - så jag undrar om det borde varit den andr tolkningen av receptet?

Ljuvlig förmiddag har det också varit - i trädgårdslandet. Vilket nu är nödtorftigt rensat. Två durkslag med jordgubbar inplockade - nu ska vi åka till mor. Och fråga henne vilka som ska tilldelas de första jordgubbarna.

Om någon vill plocka och frysa in fin dill så är ni välkomna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback