Med rätt att välja?

Igår fick jag en inside information från rättegången i Gällivare - dvs en som fanns på plats i tingssalen och som gav sin bild av mördaren.

Annars försöker jag låta bli att läsa och höra. Fast idag fastnade min blick på rubriken att den anklagade gick ut när
Carolins syster skulle vittna. Han fick välja om han ville lyssna eller gå ut. Förvisso ska humanism och respekt för människovärde upprätthållas men nog kan jag undra med vilken rätt Toni Allden ska vara den som ska få välja - att lyssna eller ej. Det borde väl närmast vara systern som ska välja om hon orkar med att ha honom inne eller ej?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Ja så ser vi snart mångas rätta intentioner, dess förbindningar med varandra då helgens DC match mellan Sverige och Israel spelas inför tomma läktare i Malmö. Vilka de är och varför de kommer och vad deras budskap är, sanningens timme kommer snart.....

2009-03-05 @ 14:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback