Upprörande

Som att försöka lära en som hålle på att drunkna att simma istället för att dra upp vederbörande. Bättre en så kan inte politikernas handfallenhet beskrivas när det gäller hanteringen av en del utvisningsärenden.

I stor politisk enighet har beslutats om att ärenden ska avgöras i domstol och nu står politikerna där och kan inget göra - fast alla inser att att fall efter fall är rena dödstraffet till berörda personer.

Det räcker inte att beklaga och snacka om att lagen ska göras om till sommaren - nu måste det till ett verkställighetsförbud i avvaktan på översynen.

Vem tar ansvaret för vad som händer den här familjen som ska utvisas till Jemen?
Kuriren skriver, NSD skriver och domprosten Peder Jonsson har reagerat föredömligt snabbt - ´hans insändare hänvisar till artikel införd i samma tidning.


Kan bara hoppas att kyrkan tar initiativ till att gömma familjen om det behövs - och att polisen obstruerar - någon form av filibustring är på sin plats - om utvisning verkligen blir aktuell.


Själv kommer jag direkt jag kommer till jobbet skickan länkar till artiklarna till alla våra riksdagsledamöter!

Och Rantakyrö - gruvbasen - ska vara på SVT1 kvart över 7. Jag säger som domprosten i sin insändare - Jag skäms - mer oborstad typ som göder fördomar om norrbotten och norrbottniska män finns nog inte.

Men det blir inget problem för då är jag och äter frukost. Och jag måste rappa på på morgonen - revisorerna kommer idag klockan 09.30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback