Gud bevare mig!

Möjligen lite inspirerad av mötet med Alf Svensson - jag tycker jag skrivit "gud bevare mig" i lite olika tappningar.

Men detta tar nog priset - måste ha rubriken - Gud bevare mig för de Nya Moderaterna!

Axat ur Olle Wästbergs nyhetsbrev:

Borgarrådet tycker inte om att jag badar

Jag har fått brev och broschyr från borgarrådet Ulla Hamilton (m). Hon tänker på mig och vill att jag ska bli mer "klimatsmart". Det är säkert en god uppmaning.

Ulla tycker inte att jag ska skriva gammaldags brev, utan vill att jag ska skriva e-post. Hon tycker heller inte om reklambranschen, utan anser att jag ska sätta upp en lapp med "Ingen reklam" på min brevlåda. (Också direktreklambranschen betalar med sina skattepengar den uppmaningen.) Broschyren är dock tryckt och distribuerad som direktreklam.

Borgarrådet vill att jag ska använda lock på kastrullen när jag kokar. Förresten vill hon att jag ska äta mer vegetariskt! Speciellt ska jag undvika kött, eftersom korna rapar och fiser metangas. Hon sänder med ett recept på gratinerad palsternacka.

Ulla Hamilton är inte en politiker som drar sig för det privata. Hon vill att jag ska bada mindre (det känns mer lyxigt om jag gör det sällan, skriver hon.) Och så ska jag stänga av duschen när jag tvålar in mig.

Borgarrådet vill att jag ska skaffa hållbara möbler och köpa begagnade kläder.

Klimat i all ära - men vad har borgarrådet med det här att göra?


AMEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback