KD och FP mot världen

Jaha, Polisstyrelsen idag blev tydligen FP och KD mot världen - eller iaf mot resten. Om C och M var för eller emot att polisledningen skulle lätta på sekretessen har jag inte kunnat utröna trots samtal med flera ledamöter. Så jag får väl säga: Gud bevare mig för mina vänner - mina ovänner klarar jag själv. Besviken blir man ju - ¨så är det!

Just nu ställer den lokala världen om till ett förfärligt oväder tycks det mig. Har "mulat" igen och blåser. "Världen" har väl upptäckt att häggen är på G - men idag kan det gärna blåsa för det är ganska hårda knoppar än. Annars brukar det ju vara som förgjort - så fort häggen står i full blom - då kommer en storm så att det ser ut som det snöat under häggarna.

Dagen har annars rusat på som alla dagar plägarr göra nu för tiden. Ett och annat har jag väl hunnit undan - men så har jag jobbat dubbeltid idag. Kände mig riktigt pigg och bra i kroppen på förmiddagen. Och värst är det väl inte nu heller. Har varit förbi  föräldrarna och bytt duk på "kuvösbordet" och dammsugit där ute. Redo för kalas. Har för övrigt köpt present till far också - om ni inte berättar det så har jag köpt ett gäng nya fina tvättfat till bastun med tillhörande stäva och skopa - allt i medelhavsljusgrön färg. Oroande med allt centergrönt jag pysslar med.

Var förbi till valstugan i eftermiddags - två favoriter var där - vår egen Gerd och så Stefan T. Han är precis som jag också var - med precis över allt. Se upp Stefan!

Nu regnar det - fönstrena är prickiga - sån himla tur att jag inte putsat fönstrena - nu tvättar dom sig själv.

Tror det blir en liten tupplur nu - imorgon blir tidig morgon för mor ska vara 08.15 hos doktorn. Visst är det fascinerande att sjukhuset inte begriper att om man är 83 och både multisjuk och multihandikappad så behöver man hjälp på morgonen. Óch hemtjänsten kommer inte förrän halvnio - även om jag kan be ut dem så de kanske kommer strax för åtta - men inte hinner man till kvart över 8.  Och ändå har jag sagt det minst 3 gånger på sjukhuset! Helst ingen tid för klockan 10 - och de tre senaste gångerna har hon fått tid före det.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Nu får man minsann veta att fru fp är smygcenterpartist.. undrar om stefan efter att ha läst detta försäöker värva över dig

2009-05-25 @ 23:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback