Mardröm stavas "tjeckien"

Kan det vara så att mardröm stavas "tjeckien" idag. Kan bli så för Reinfeldt enligt Expressen. Och visst är det så att Tre Kronor spelar mot Tjeckien ivkäll? Kan väl också blir en mardröm?

Har försökt hitta en gammal insändare i Kuriren - det var en riktig mardröm såtillvida att tiden bara rusar iväg så fort jag sitter vid datorn.

Skulle skriva på temat oppklarat: bränderna, ansvaret för ekonomiska fiaskor med Matteifestivalen, hamnkranen - som ger Karl P en ros i Kuriren och däng i NSD. Det sistnämda av en partikamrat i Kalix - Kurt-Åke Andersson.

Det var denne Kurt-åke Anderssons insändare som stal min morgon. Eftersom NSD inte publicerar insändare så skulle jag söka fram den i Kuriren där den var för någon dag sen. Det var där min bloggtid försvann - och ingen länk till insändaren hittade jag. Skulle behöva kurs i att söka på nättidningarna - upplever att deras sökmotorer är kass??

På insändarsidan i Kuriren finns en insändare med rubriken Mäktig kran - den kan man också säga är ouppklarad - eller i alla fall ouppklarnad på norrbottniska. Måtte vara något tekniskt fel på bilden - kranen är väl höljd i dimma. Tydligen upptäckt för inte heller den fanns att länka.

Marit har namnsdag - grattis till Marit Paulsen som lovar att en tant inte tiger i Bryssel!

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

prova med google eller någon annan av de stora sökmotorerna, det är ofta lättare att hitta artiklar och insändare där än på tidningarnas egna sökmotorer

2009-05-06 @ 09:26:07
Postat av: Ylva Strutz

Jag kom faktiskt att tänka på det - men då var jag redan i tidsnöd.

Men visst är det uselt av tidningarna att ha så dåligt sök - det måste ju underlätta för dem själva i det journalistiska jobbet att enkelt kunna söka?

2009-05-06 @ 15:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback