PP

Tidningarna är nedlusade av kommuner som försöker spara och göra de rätta prioriteringarna. Sånt får man också göra själv varje dag.

Idag ska jag ha med far till hans dagverksamhet och desstuom passa tiden att vara på expen och hämta upp Els och Lars fvb till Bengt Bäckströms begravning ute i Antnäs. Har ingen minnesbild av att jag varit i den kyrkan tidigare - men det måste jag ju ha??

Men proriteringen innebär att jag inskränker mig till att gratulera
svärdotter Lotta på namnsdagen. För övrigt kan jag rekommendera ett besök i hennes presentbutik vid Ale kvarn.

Och att konstatera att för "tvättsåpan" verkar det inte finnas några som helst gränser om vad som kan hända. Nu köper Textilia Textilservice. Och kuriren konstaterar att nu räddas jobben och att det inte finns någon anledning nu för landstinget att tvätta i egen regi. Kan väl kännas rimligt på kort sikt i det korta perspektivet - men hur ser nästa anbud ut? Sorlgligt att tvättmarknaden nu verkligen närmar sig ett riktigt monopol.

Fast hopp och hej - trots att nyheten om tvätten toppar ettan så finns den inte ute på nätet än!

Nu prioriterar jag att se till att jag är hel och ren och klar för avgång i tid.


Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

bra att ni åkte till Bengts begravning han jobbade och slet för partiet och skötte om det som skulle göras i sörbyarna.

2009-05-12 @ 17:15:03
Postat av: Anonym

Ja - Bengt var en klippa. Kom på att jag känt honom i nästan 40 år - sen jag flyttade till Långnäs. Skulle egentligen varit i Kiruna - men kände starkt att jag ville gå på Bengts begravning. Lika otroligt att tänka sig en valrörelse utan Bengt som en utan dig! Och mig?

2009-05-12 @ 21:15:58
Postat av: Anonym



Ja - Bengt var en klippa. Kom på att jag känt honom i nästan 40 år - sen jag flyttade till Långnäs. Skulle egentligen varit i Kiruna - men kände starkt att jag ville gå på Bengts begravning. Lika otroligt att tänka sig en valrörelse utan Bengt som en utan dig! Och mig?



//Ylva

2009-05-12 @ 21:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback