Läkemedelsansvariga läkare - JA TACK!

Intressant artikel i SvD tor jag det är. Riktigt hur debattörerna tänkt sig utformingen vet jag inte. Själv inbillar jag mig att det skulle räcka långt om man skrev in saker och ting i journalerna. Och inte som nu att man vid varje besökt på akuten ska upprepa svar på samma frågor som man gjort massor med gånger tidigare. Enkelt skulle ju också vara att varje ändring av medicinering ploppade ned hos ens husläkare med en motivering till varför. Så att det inte kan ske som med far - att en utskrivande läkare bara utanvidare plockade en medicin som både patient och behandlande läkare varit sams om. Och inte går det att få veta om det bara var ett misstag eller om det var en missriktad insats att minska medcinförskrivningen till äldre?

Tyvärr så bröt nu SVT24 sändningen från Växjö och återkommer först om en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback