Strulmorgon

Länge sen sist - men i morse somnade jag faktiskt om - till klockan var kvart i sex. Tidningarna låg ju där i lådan - klockrent. Nu har jag bott här i 1½ år och jag tror det bara är en enda gång jag hämtat och lådan varit tom.

Och Kuriren har klarat häftningen av bilagorna i 2 dagar.

Och som alltid när det börjar illa så fortsätter det ett tag - ett stendött modem tvingade mig att kräla på golvet under skrivbordet. Och faktiskt -  det handlade om två hål i väggen.

Kan undra om Saab affären "räddade" Maud från vidare debatt om vindkraftparken. Senaste jag hörde var att PO Eriksson skulle ha kört över tjänstemännen på länsstyrelsen med någon tillståndsprövning - men jag hittar inget i tidningarna om det? Måste säga att kopplingen till Mauds son tycker jag är fjantig - men det är klart att man kan fundera ändå om det är så klokt att dricka champagne och ingviga sånt som sen ska tillståndsprövas av regeringen. Jmf med om byggnadsnämndens ordförande skulle klippa banden till ett tänkt bostadsområde innan detaljplanen är klar? Förstås helt otänkbart.

Folkpartiet är tydligen ense med polisen - eller tvärtom. Polisförbundet kräver en utredning om att tillåta
brottsprovokation - och det tror jag FP tog redan förra landsmötet. Vid vilka brott det ska kunna användas måste förstås utredas och nogrant prövas. 

"Pjuck" var det länge sen man hörde - om Göran Perssons skor. Roffe skriver. "Pjuck" får mig att tänka på "myggjagare" - nu är det 50-tal igen! Måste nästan googla på "pjuck". Eftersom artikeln om "P-O och Perssons välputsade pjuck hos KGB" - inte finns länkad.

Katarina och Katja gratuleras på namnsdagen.

Att Jenny Eriksson skulle bli kommunalråd i Pajala är väl kvällens högoddsare?

Göran Perssons uttalande om storregioner - dömde ut dem - var väl ingen höjdare för Kent Ögren precis - Karl P har väl redan vänt storregionen ryggen och rusar mot nya djärva mål? Särskilt djärvt var det ju inte av Persson att förordna sammanslagning av små kommuner. Förvisso skulle de bli rika på en sak - avstånd.

För övrigt vill jag sluta med att instämma i GB:s upprop: Spring och panta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback