En femma per kväll

En femma per kväll är pengar det också. Det kittlar i vinstnerven - Keno ger utdelning. Nästan varje kväll.

Och när jag kommer hem och har mail från Lisa - besviken över valresultatet i kyrkovalet - från Gerd full av entusiasm inför kommande lunchträffar med Liberala Kvinnor - och från Jens som mailar att han "strax är hemma" - trots att han är i Abisko på skolresa med Saras klass och kommer hem först torsdag kväll. Då får jag också "utdelning".

Annars nyss hemkommen från träffen med SV i Kalix. Jättetrevligt! Fick åka med David från Persön - där både jag och AG hämtade upp våra kalla bilar vid halvniotiden. Anna-Greta lotsade mig dessutom över bron så jag kom ned på "Luleåvägen" igen.

Något måste jag få i "krävan" - trots att det var middag klockan 17. Fläskkotlett, rostade potatisklyftor och grönsaker, grönsallad. Vi kan väl glömma bearneisesåsen och svartvinsbärsgelen?

Nu ska jag kolla nättidningarna - om något upphetsande återkommer jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback