I klistret

Ja tidigare har man ju rent kunnat hamna i klistret dvs få böter om man inte klistrat på skattemärket. Och nu ska vi slippa det. Äntligen har man insett att man ska dra fördelar av den nya tekniken - polisen har ju alla möjligheter att via datorn kolla om bilen är skattad och klar.

jag hoppas att man nu också - om det inte redan är gjort - tar bort böter för att man glömt körkortet hemma. Förmodligen spar man en hel del på det - böteshanteringen är förmodligen inte helt gratis den heller.

Det gäller att skala bort onödig byråkrati och onödiga regler för att upprätthålla respekten för de regler som är viktiga. Därför bör luleå kommun snarast ta ned hastighetsbegränsningen till 30 och varning för skolbarn vid Östra Skolan. Där kommer ju inte att finnas några barn under överskådlig tid på grund av reparationer.

Själv har jag tagit emot mor hemma när hon kom med HK-bussen 14.05 och sen har jag besökt far. Han är lugn och förnöjsam - det känns bra.

Nu är jag åter hemma och ska ta ett ute röj hos föräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback