Ljuva september

Ljuva september - ska vi minnas i november sjunger Östen Warnebring (var det verkligen han?) i Da Capo. För oss som varit ut och hämtat tidningarna känns det som lite falsk marknadsföring. Rätt kylslaget - iaf för att gå i bara "särken".

Markkontrollen mötte
Christer Fuglesang med ett "Välkommen hem" - instämmer - började kännas lite otäckt att landningen sköts upp. Fascinerande att rymdfarkoster numer nästan ser ut som vilket flygplan som helst. "Charter ut i rymden känns inte långt bort - men jag avstår min plats.

Brutna löften - vallöften i det här fallet - är förstås aldrig bra. Men jag tror Jan har rätt när han hoppas på förståelse för att maxtaxan inte sänks  i det ekonomiska läge som är. Och själv blir jag förvånad att man bara prata om fritids - dagis då?

Fyra centimeter sen 5 februari 2008 - alltså på dryga 1,5 år - har jag krympt. Nu har jag kollat passet - 1,69 - och bestämt tror jag att de faktiskt mäter en när man står där i "passluckan". Alternativet att jag ljugit upp mig en centimeter för att det skulle passa bättre mot vikten - men det tror jag inte - 1,68 har suttit som smäck. Oavsett så är senaste noteringen 1,65 - 3 alt. 4 centimeter är bara borta. Ska bli intressant att höra Jan Eriks teorier.

Och att tänka på när det inte blir några Lottomiljoner ikväll heller - ..du kan ingenting ta med dig när du går.. - hörde nyss Edvard Persson med sin "Fattig trubadur".

Nu blir det ett snabbröj här hemma i en kvart och sen frukost med mor. I eftermiddag ska jag "docka" Sara och Lisa i stan - ska sova hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback