Löften bryts

Riktigt härligt att löftet/hotet om snö brutits. Minus 6 grader och strålande sol när jag knatade efter tidningen igår.

Lömska blickar på NSD - efter gårdagen får jag lov att fundera om partipolitiken spridit sig till nyhetsplats också? NSD var liksom övriga media inbjuden till presskonferens om vårproppen på torsdag kl. 10.30 - Kulturens Hus. Jag vet inte om de var där - men tror det eftersom PT hade en artikel som de säkert köpt från NSD. Men vad skriver NSD om? Jo oppositionen - företrädd av Karin Åström, bucht med flera får kommentera men inte ett ord från alliansens presskonferens. Objektiv nyhetsjournalistik - nej knappast!

För övrigt såg jag Agnes Zsögi smyga ut från Kulturens hus när presskonferensen var över? På vem avlöningslista står hon nu - fd NSD medarbetare?

Kul att Tobias - uppvuxen i Sunderbyn och gammal SSK:are - prisats. Men ursäkta mig näringslivet och företagarna - "Folkets förebild" - ger mig associationer till östtyskland och forna sovjet.

I övrigt verkar alla nyheter på ett eller annat sätt bottna i askan.

I helgen ska jag vara helt politiskt arbets befriad. Idag ska jag slappa och vara ute med far. I morgon blir det nog lite deklarationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback