På väg till..

På väg TILL..Blåkulla. Mötte tre små påskkärringar vid möbelaffären i Gammelstad. SÅ söta dom var. Kände riktigt nostalgin hur kul det var att klä ut sig. Kladda med mors läppstift på kinderna - med mera. Inte nog med att jag somnade på jobbet. Självdisciplinen inte tillräcklig för bara en timmes sömn - vaknade strax före midnatt.

Men hann förbi far - som just kom från middagen (vid 18-tiden). Och hann var också riktigt trött. Var mer intresserad av att vila på sängen än av mig. Men sånt får jag leva med.

Vägrade Kvantum - vilket innebar att far inte fick någon korvbit idag - och jag ingen mat. Kylskåpet är tomt.Ett bra läge för en utan självdisciplin. Missförstå mig rätt - men alla andra blivande påskfirare var på Kvantum - jag kan Skärtorsdagar och matvaruaffärer,

Och 0-0 mellan Johan och mig - både Skellefteå och Linköping gick på pumpen. Men tröstad av att de sista skola bliva de första.

Nu har jag varit uppe nästan en hel timme - dags att förbereda en effektiv Långfredag. Med personligt pyssel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback