Dystert!

2010-08-08. kl. 06.15

Efter en godmorgonhälsning på FB gjorde jag en tur ut på
Expressens nättidning. En död i bastu-VM i Finland, kvinna mördad i Malmberget och ett barn som omkommit i trafikolycka i Kalix. Dagen kunde ju onekligen börjat bättre. Måste väl komma något som balanserar det hela - undrar om jag skulle skrapa trisslotterna som ligger i plånboken.

Och inte blir det bättre i PT - där 69-åring drunknat i Jävre.

Och på den politiska fronten konstateras att Nya Moderaterna nu helt fallit in i sosseretorik: "M: vi ska skapa fler jobb till unga". Politiker kan inte skapa jobb - i den bästa av världar kan de skapa förutsättningar för jobb. Det är en viktig distinktion.

I övrigt inte mycket att orda om. Gårdagen gick helt i röjets tecken. Två medhjälpare - lagomt för att inte springa i vägen för varandra. Höll på från kvart i åtta till kvart över fem. Sen spräckte vi - Kerstin, Lilly och jag - den goda ost-och vinkorgen som jag förärats.

Och sen sov jag gott i mer än 8 timmar faktiskt. 3xsnooze så steg jag upp halvsex,

Nu en dos dusch, jobbet fvb till Piteå och några timmars överläggning med partifolk. Möjligen en kort visit på Nolia vid tretiden - sen någon timmes röj igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback