Bästa vänner

Nu är  vi verkligen bästa kompisar min bärbara och jag. Det var på musen det hängde. Fast Johan han vet inte än att han är av med sin mus. Men vad ska han med den att göra  - i Linköping.

Dock var min bil och jag inte bästa vänner när jag skulle åka från jobbet idag. I stort sett "död" - hade lyckats komma åt motorvärmarens säkring.
På Sandgatan var det minsann utryckning för ett bilbatteri - men mina bilburna vänner hittade på alla möjliga ställen att befinna sig på - Murjek och Haparanda och gud vet vars. Men till slut kom vännen Sten från huset - inte första gången han räddar mig.

Kul att Luleå hockey vann ikväll. Måste erkänna att jag vaknade upp först till Hockeykväll på TV - och det var ju värt att vakna till - Micke Renberg - mums! Lagade faktiskt mat när jag kom hem - min enkla favoritgryta på grönsaksbuljong, morötter, potatis, lök och så lite Viktväktarnas chorizokorv. Vitpeppar, svartpeppar, lagerblad, vitlök och lite andra diverse kryddor.

Hörs i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback