Det tar sig...

Det tar sig..Tar emot att skriva "sa mordbrännarn" med tanke på det som hänt i Arvidsjaur. Vadan detta ordspråk? Men otäckt att det i vissa fora tydligen läggs skulden på offret - polismannen.

Det tar sig var annars åsyftat den Synnovateundersökning som presenteras i DN idag. Och det var väl inte det institutet sin missade så grovt i EU-valet?

Piff är valbar - men inte Puff. Eller är det tvärtom - men Niska på en 6:e plats på en av landstingslistorna torde väl bli invald i landstingsfullmäktige - medan Buchts 8:e plats inte med automatik kommer att ge någon riksdagsplats. Och det gäller för alla att se upp - oavsett vilken av de 5 landstingslistorna du röstar på så är det en röst för Ögren!

Diana har namnsdag idag - ett särskilt grattis till min vän Kvickström i Jokkmokk.

Och jag är seg på morgonen - för lite sömn. Och till mina arbegskamrater som understundom kollar in på min blogg kan jag säga att jag nog blir lite sen - kommer inte till 9 men före 10. Men med mig i bagaget har jag en del goda nyheter.

Måste gå och kolla om motorvärmaren funkar - den lät lite märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback