Kallstart

Kallstart eller kall start - med bilen i fokus handlar det nog om det förstnämnda - ska 3 timmars motorvärmare räcka? Fördel med "hemmaplan" - det går ju att ta bussen. Dock inte till brevlådorna - skönt att jag kollade tempen först efteråt - 31 kalla.

August gratuleras på namnsdagen - min salig farbror som bott i den här lägenheten hette August som tillnamn - Sven August. Maj Britt i Långnäs gratuleras på 88-årsdagen.

Törnman definierar ett misslyckat år som då man inte får vara med i revyn - så jag får väl tacka Lars-Erik Lindvall - som jag för övrigt brukade möta i bassängen i Gammelstad på den tid det begav sig att badhuset funkade. Någon som vet dess status?

Och apropå status så har dagmammorna varit utrotningshotade så länge jag varit politiskt aktiv - värst var det under Ulla Ölvebros tid. Sture Bryggmans uttalande om hur enkelt man riggar för barn med särskilda behov får nog en och annan som blivit av med assistenter att tro att man befinner sig på en annan planet.

God man - en inte riktigt könsneutral titel - har jag också varit under ett par år. Men nog är min minnesbild den att det var kommunen som betalade arvodet? Någon form av garantibelopp måste väl tillförsäkras klienterna. Det här får jag kommunicera med Anita.

Idag håller vi tummarna för Marcus Hellner på den klassiska milen. Och för att min bil startar lika lätt som Lena Callnes svarta Ford gjorde i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback