Lyxigt med tid

2010-07-16, kl. 06.50

Är det verkligen den 16:e idag? Börjar bli lite dagavill - eller iaf datumvill.

Mitt rätta element är att stiga upp tidigt - halvfem idag - känns som lyxigt med tid - men lätt att slösa den. "Med rätt att slösa.." kanske...

Idag gratulerar vi alla som heter Reinhold - oavsett vilken dimension de befinner sig i. Tänker på min farbror Reinhold som var "fångvaktare" (så heter det väl inte längre?) på Långholmen och som blev ihjälskjuten av en rymmande fånge redan i början på 50 talet.

Och så förstås redaktör Östman -  stationär i Härnösand. Får allt skicka en hälsning på FB.

Faktiskt så har Reine namnsdag också - grattis.

Mycket att glädjas åt varje morgon. Idag åt att Kurirens ledare lyfter fram folkpartiets äldreprogram - välförtjänt  beröm! Inte ens på fars förträffliga äldreboende fanns det utrymme för personalen att ta ut far i den omfattning han hade behövt. Alla har inte likt far en anhörig som kunde komensera detta.

Just det - Kurirens nättidning inte lika morgonpigg som jag - inget att länka.

Åter till gratulationerna - det klickar till på hårddisken - Anna-Greta Svedberg fyller år idag - grattis! Kan undra om det är jämnt på något sätt?

Nå nu är min tid vid datorn ute - nu förbereder jag avfärd mot Överkalix. Riktigt kul ska det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback