"Bark" i brödet

2010-06-05, kl, 06.00

Inge mera "bark" i brödet kan man tydligen gå till val på också. Luleås rödgröna lovar att
köttfärsen och soppan inte ska bli lika tunn i framtiden. Låter som en kristidsbudget.

Som traditionen bjuder gratulerar jag idag Bo Östman och Bo Sture Grönborg på deras namnsdagar. Härnösand respektive Bollnäs.

Tidningarna var lite sena idag - 04.40 var det tomt i lådorna - men i alla. Inte ens en liten DN. Men dom kom allehopa lite senare.

Apropå uteblivna tidningar kan jag undra varför DN kom igår men inte de andra? Är tryckordningen så att DN trycks först? Iaf kan vi konstatera att särbarheten ökat drastiskt på girighetens altare nu när det samtrycks.

Och min oro för sammanslagning av NSD och Kuriren får lite extra näring. Av alla flera hundra som hade studentbal igår så hade tidningarna valt ut samma två par för exponering. En slump?

Nu måste jag effektivisera mig om jag ska hinna med. Först far - sen jobb. Mera far - mer Kalix och mer barnbarn.

Kommentarer
Postat av: Läsare

Hmm, damen har ej hängt med, DN trycks inte längre i Norrbotten. PT, NSD, HB och Kuriren trycks dock alla av Tryck-i-norr, dotterbolag till NMAB.

2010-06-07 @ 13:17:35
Postat av: Ylva

Jag anande nästan det - och nu fick jag veta. Men var trycks DN?

2010-06-07 @ 21:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback