Grattis Hebbe!

Idag gratulerar vi Herbert och Gilbert. Någon med det senare namnet känner jag nog inte?

Fast gratulationen satte sig nästan i halsen när jag läste om
en död och flera skadade i Umeå. Och i Ersboda där min kusin Lars bor. Nu är han en glad och lugn pensionär som knappast rör sig i baseballträsällskap. Men alltid lite extra otäckt när våldet kryper nära släkt och vänner.

Folkpartiet (och centern och KD) förväntas kanske tacka för det berättigande som Kurirens ledare ger oss idag. Vi ska vara tillräckligt uppkäftiga för föra Moderaterna bort från en ibland överdriven försiktighet. Och slutsatsen är  att på så sätt är det bra att alliansen inte bara består av ett parti. Tja - vad säger man? Tänker iaf på när Adehlson - var det 1985? -  var riktigt säker på att göra Sverige till en tvåpartistat. Minns massmötet i Skandinavium - var det väl?

Om jag nu får utgå från att Centern presenterade även program för landstinget - eftersom Carola var med - så kan jag ju undra hur han tänkte - Jackie Bortz. Som ger Carola "hela" fyra rader på slutet? Irriterande - men jag får hänvisa till Kurirens E-tidning - sidan A9. För visst inte kan jag länka till den? 

Moderaterna i Boden har VERKLIGEN lyckats i provvalet - om det verkligen är sant att de har 60 procents deltagande i provvalet. Så högt valdeltagande brukar det inte vara i något parti?? Jag har dock hört en annan nivå på deltagandet??  MEN SÅ SURT - artikeln som är nästan en helsida i papperstidningen finns inte i nättidningen - E-tidningen sidan10.

MEN STOPP OCH BELÄGG: jag hittar den med sökmotorn - härligt NSD!

Landstinget är fantastiskt - i annonsbladet för Kiruna får vi veta att det är två begivenheter idag i Kiruna där landstinget är involverad i båda. Dels hur Närsjukvården ska utvecklas - och dels hur Storregionen ska avvecklas (det senare är möjligen inte landstingets definition av det mötet) - avskedstal av Jan-Åke Björklund. Med en halvtimmes skild starttid.

Apropå Åsas avhopp och Carola helt i skuggan av Frank Nilsson kan jag inte låta bli att notera att jag i vissa sammanhang är glad att kvinnor lyser med sin frånvaro. SD listan domineras av män!

Nu måste jag kolla om jag kanske kan hitta Kuriren artiklar också med sökmotorn. Dom verkar ju ta över både dåliga och bra saker av varann - kanske?

Klockan 10 ska jag anlända jobbet - senast - men idag blir det bara 2 timmar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback