Gunnar Emanuel..

Gunnar Emanuel Sträng - en särskilt plats i mitt hjärta - för han firade sin namnsdag på min födelsedag. Fanns nog en tid då jag var glad att inte vara född pojk - med risk för tilltalsnamnet E. Men nu tycker jag det är riktigt vackert. Två partivänner med namnet har jag - Sewon Ekberg med tilltalsnamnet E - och bästa kollegan i Blekinge - E Norén.

För övrigt är det inte särskilt ovanligt -
enligt Ratsit handlar det om 20 810 personer med förnamnet Emanuel.

Själv är jag lycklig att vakna upp till ännu en dag - även om livet är lite slitigt just nu. Trösten är att ständig sol ger öken!

Inser att 97:an inte är någon säker väg - nu blev den här gossen stannad innan han hann till Sunderbyn - men ibland undrar man hur det är ställt med en del medtrafikanter.

Synd tycker jag om marknadsknallarna som blivit förvisade till Södra hamnen - går väl an på sommaren. Ingen länk men E-kopian - A6.

Och Jens har tur - och hamnar på debattsidan - och inte Fria Ord - vilket innebär att mor kan länka till en mycket bra artikel - innehållet alltså - om enrumsvård. Trodde jag i min enfald - A3. Men på Kampanjbloggen kan du läsa motionen i sin helhet. För övrigt ett fint foto av sonen - skulle vilja veta fotograf?

Känner hur tiden krymper idag - massor som ska hinnas med innan bilen ska vara packad för Älvsbyn. Riktmärket är 18.00 - då ska jag vara färdig för att inmundigaen födelsedagsmiddag jag är inviterad till. Före det ska jag hinna till far. Och så allt före...

Och tro det eller ej - denna morgon då jag skulle inhösta folkets jubel och gratulationer på FB - då ligger det nere för underhåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback