Bullrigt

2010-05-17, kl. 06.30

Vaknar till - inte av - åskans bullrande - från Bodenhållet. Kan undra om den levt om hela natten? Här verkar det då inte ha regnat.

Nå slutet gott igårkväll -
seger mot Kanada. Ett blekt Kanada - eller var det för att vi var bra?

Och vilken början på dagen - en ny FB-vän - Anders Axebark. Anders var aktiv hos oss men drog till Tyskland i mitten av 90-talet och har uppenbarligen blivit kvar där. Måste maila med honom - profilbilden en Anders med nummerlapp på bröstet som tyder på någon springtävling - sån minns jag honom inte.

Fritt fram för kaffe och läsk - ingen ökad magcancerrisk rapporteras i TV.

Rebecka har har namnsdag - grattis Norrman i Narken. Även Ruben har namnsdag - den siste Ruben jag kände var Perihanscha Ruben - och det är massor med år sen han lämnade oss.

Finns många anledningar att fundera på medias prioriteringar. Börsting måtte stå högt på redaktörernas lista - båda tidningarna har reportage från Börstingens dag i Boden. Frågan är vilken typ av kvotering det handlar om - geografisk eller annan?

Båda tidningarnas E-tidningar är nedprioriterade - man får scrolla länge innan de dyker upp - gäller båda tidningarna. Men det är fortfarande gratis att provläsa - hur länge då? 

Jag lyckades just radera ett helt stycke om hur jag tillbringat helgen - så det förblir min hemlighet. Fast jag skulle vilja veta vilken knapp plus ctrl som återställer ett urklippt stycke - för jag tror det är klippa ut jag gör?

Iaf längtar jag till jobbet efter flera lediga dagar - eller förvärsarbetsfria kanske det ska heta.
 
Och idag ska vi väl hissa flaggan och hurra för Norge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback