"Dynglork"

Det finns saker som inte google klarar av - "dynglork" till exempel. Kom inte på det svenska ordet "svinmålla". Men google hade inget förslag på "dynglork". Försökte mig på det försvenskade "dyngstövel" också utan framgång.

Detta apropå en FB diskussion med Karin Pilsäter om brännässlor  - som inte heller tillåter dem att komma in i köket - nässelsoppa. Det är värre med kusin Kerstin - hon gör till och med soppa på ovanstående - dynglork. Hur frestande låter det med "dynglorksoppa"?

Fast jag måste erkänna att den var god - men vad blir inte gott med buljong, ädelost och säkert en klick grädde också?

Fö har jag vilat i ett par timmar - och i motsats till vad som brukar vara vanligt har jag kommit upp pigg och glad. Men nu väntar snart Johan Blund igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback