Fullpott

Testade mina kunskaper om Folkpartiet - på Expressen. Och det blev full pott! Hade väl varit märkligt annars - frågorna var rätt lätta - dock fick jag vila på hanen ett kort ögonblick på frågan om Maria Leissners tid som partiledare.

Annars är det adrenalinstörtning nu på morgonen - mina kompisar i huset hade glömt kvar två brev i min brevlåda. Det ena var från LÖF i RN:s ärende. Byråkratin runt soldaterna från Afghanistan är rena barnleken jämförelsevis. Kan undra om den gode Kenneth Malmborg hört talas om Janne Josefsson? Men min adrenalinutsöndring är bara förnamnet jämfört den blodstörtningen RN kommer att få!

Apropå adrenalinkick är det mycket som kan ge det. Igår fick jag stanna bakom tågbommarna i Notviken - i första ledet stod jag - och då kan det inte hjälpas - varje gång får jag folkracefeeling - gasfoten vippar för att vara först iväg! Men lugn - hitintills har jag besinnat mig varje gång.

Urban ska gratuleras idag. Och Urban, Vilhelmina och Blenda - de tre skola sommaren lända vilket i min värld betydde att vädret dessa dagar styrde hur vädret blev på försommaren, sommaren respektive sensommaren. Men nu hittade jag en annan tolkning av detta:

"Bondepraktikan förlägger

sommarens ankomst

först till den 25 maj, Urbandagen, enligt den gamla

ramsan ”Urban, Vilhelmina och Blenda skola sommaren

leda”. Om Urbandagen trodde man att om den

var den kylig blev sommaren varm och tvärtom."

Eftersom det bara är 7 grader idag - och riktigt mul och regn så tycker jag ovanstående tolkning är tilltalande!

Politiskt är det noterbart att Kent Ögren och hans vapendragare Granström och Carlsson ska profitera på sjuka - i visionen ingår en ekonomi som ger en tvåprocentig vinst. Är det inte det samma personer brukar fördöma när det gäller privata vårdgivare? I övrigt vill de allas väl - nära och tillgänglig vård - inte mycket till vision!

Noterbart också att rivningen av Fritz Olsson husen förefaller att bli en kontorisering av det mesta attraktiva A-läget i centrum - Kurirens E-tidning sidan 6. Vattenfall ska eventuellt flytta in! Då känns ju rivningen av de gamla kulturbyggnaderna än mer meningslös!

Nå nu är min tid ute - idag jobb förmiddagen - ingen polisstyrelse på eftermiddagen. Far ska till tandhygienisten - och det får gå före. Med en pliktrogen ordinarie ledamot - Lars på Brobyn - är det inga problem. Och (som vanligt) inte särskilt upphetsande ärenden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback