Internationell morgon

2010-11-05, kl. 07.00

En riktigt internationell morgon. Har fått mail från Karl-Henrik som är på cykelsemester i australien. Läser om May-Britt Öhman (FPU-ombudsman här i norr en gång i tiden) i San Fransisco, väntar på livstecken från Jens i NY. Känns skönt att vara så internationell här hemma på Bärigårn.

Som traditionen bjuder är jag ledig på allhelgonafredagen. Under många år tillbringade jag helgen hos Kay i Ånäset. Stens syster som nu är borta sen flera år - 5-6-7?

Det blir många ljus att tända i helgen - många att minnas - de som gått före.

Usch då -
Luleå hockey förlorade nere i Göteborg - väl oväntad mot bottenlaget Frönlunda.

Eugen och Eugenia har namnsdag - gratulerar - tänker att jag inte känner någon. Men så kommer jag på: grattis till Eugen Karlsson förstås.

Mycket kronprinsessa idag. Hörde på radion igår att de anmärkte på att det talades om "kronprinsparet" - bra rutet reportern.

Och jag ska inte heller läsa boken om kungen.

Nu till dagens sysslor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback