Vädret i fokus

2010-11-30. kl. 07.15

Tur för tidningarna att det har vädret att skriva om - snökaos och
rekordkyla har varit det mest frekventa orden hela november.

Här i Sunderbyn är det lagomt svalt - minus 17. Länge sen vi fick någon snö?

Anders och Andreas har namnsdag. Grattis alla!

Hockeyn toppar Kurirens nättidning - förlust för Luleå men ändå serieledning (tror jag).

På TV analyseras och diskuteras matchen mellan Real Madrid och Barcelona. Allvaret förstår man när man talar om slakt, förnedring och krossande.

Gnagarår i år - skriver Kuriren. Tänk småfåglarna matar vi och gullar med - medan småråttorna jagar vi med fällor och gift. Själv tycker jag råttor är småsöta.

För övrigt ser jag framemot preminären - i morgon - av Kurirens nya nättidning. Hoppas att strukturen blir mer lik papperstidningen - och att vi åter får insändare och debattartiklar på nätet.

Idag ska jag jobba hemifrån lite på förmiddagen. Avbrott för att skjutsa kusin Kerstin till sjukhuset för MR-undersökning. Eftermiddagen ska jag göra några ärenden för jobbet - synkas tidsmässigt med att jag ska på sjukgymnastik klockan 16.

Nu njuter vi av denna sista dag av november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback