Trist affär - igen!

2010-10-27, kl. 06.00

Med viss förvåning var det jag hämtade in tidningarna redan före klockan 5 - på väg ut fick jag en bestämd känsla av att de kanske skulle vara försenade pga bombhotet. Men av den föreseningen kunde iaf inte jag notera några inskränkningar?

Kvällstidningarna har fått en ny såpa att gotta sig i -
moderaternas partisekreterare med "lik i lasten" - märkligt att de inte lärt sig av tidigare historier - sånt här kommer alltid fram. Trist affär i vilket fall!

Bombhotet stor affär i NSD "Bombhotet mot NSD:s redaktion. I Kuriren liten nyhet "Bombhot mot Mediehuset" - längst upp i högerspalten.

Idag gratulerar vi Simon - och Simone i den mån vi känner någon sådan. Mina tankar går som vanligt till någon hädangången person - gamle Simon Boman - byns folkskollärare. Som man hotade barn med - får du bara Boman som lärare ska det nog bli folk av dig också. Boman som för övrigt både min far och jag hade som lärare.

Coop slår väl alla rekord i hädelse - när det säljer semlor redan i oktober? Men vackra var dom. Själv tänkte jag faktiskt på brunabönor igårkväll - då jag diskade brunabönorpannan - den ärvda.

Tydligen besvärande igår då verkligheten inte stämde med valhandboken för Britt Westerlund. Uppenbarligen förvånad över att förtidspensionerade inte fått sin pension omprövad - det var ju någonting annat sossarna basunerade i valrörelsen. Läs mer i Kurirens ledare idag.

Fast det var värre förr. 1976 då det hade blivit en borgerlig regering kom det folk till postkassörskan och var både tacksam och förvånad över att kunna kvittera ut sin pension. Sossarna hade sagt något annat i valrörelsen - någon pension skulle gamlingarna inte få om det röstade på "borgarna.

För övrigt behandlar NSD:s ledare samma ämne - månne han inte var på genomlysningen som skedde på landstingsstyrelsen igår? Fast han har rätt - det är alltför många fall som  alla fall synbart inte handhafts korrekt. Det tragiska är bara att listan skulle kunna backas långt bak i tiden - långt före den borgerliga regeringens tillkomst. För att inte tala om den lista på förstörda liv som skulle kunna upprättas över alla unga som tvingats till sjukpension - många gånger långt före fyllda 30. Många av dem blev heller aldrig 30!!!
Själv följer jag flera fall i verkliga livet - ett kommer snart till avgörande - då får vi se. Men reformen behöver inte "rivas upp. göras om eller göras rätt" som OA skriver - men väl reformeras och justeras mot verkligheten.

Nu mot badrummet fvb jobbet så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback