Totalt tidsförfall

2010-09-17, kl. 07.15

Befinner mig i fritt fall vad avser tiden. Var uppe före fem och likt förbent..så är jag nu i riktig tidsnöd. Måste vara ålderna som gör att saker och ting går saktare.

Nå nu har jag faktiskt skrivit en liten insändare - eller snarare några rader som svar på ett påhopp i Kuriren. Någon som säger sig ha tänkt rösta på fp men inte kommer att göra det för att jag "hoppat på karl Petersen". Efter 33 år i branschen kan jag analysera att detta inte är någon som överhuvudtaget tänkt sig rösta på folkpartiet - snarare någon partigängare av något slag - som under anonymitetens mantel törs säga ifrån.

Men faktiskt så tycker jag det är mest dålig stil av Kuriren att ta in en insändare som anspelar på något som utspelades för 15 dagar sen. Nyheter är färskvara. Knappt någon kommer att komma ihåg upprinnelsen.

 

"Svar till sign.CMR, Luleå
Karl Petersens parti – socialdemokraterna - är emot den fria etableringsrätten som möjliggjort för tusentals patienter att välja Hermelinen som sin vårdcentral.        .
En seger för Petersens rödgröna kompisar på riksplanet tar bort den fria etableringsrätten. Hur lång framtid Hermelinen då har vet vi inte.
Jag tycker det är dålig stil att ställa upp och inviga något som man vill avskaffa av ideologiska skäl – det står jag för och det har jag påtalat. Ingenting annat!
Ylva Strutz
Södra Sunderbyn."

Nu har jag 20 minuter på mig att bli hel, ren och vacker! Utmaning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback