Plusdag

2011-04-03, kl. 07.00

Man lär ska kunna styra hur man mår med positiva tankar. Kämpar på - men mitt psykiska mående hoppar upp och ned. Det brukar göra det veckan efter tidsomställningen. I början med sommartid var det mycket mer uttalat - då haussade ju media upp det på ett annat sätt än nu. Det är med andra ord lite av inbillning. Men bekräftades av Fråga doktorn som en "åkomma".

Nåväl det här blir nog en bra dag. Plusdag - om än bara med en grad. Har öppnat sovrumsfönstret för att höra snösmältningen och vårfåglarna. De senare verkar dock tveka - lite avvaktande kvitter. Och vädret verkar också tveka - det finns lite tendenser till sol?

Herr Östman i kulturens huvudstad Härnösand fyller år idag. Grattis!

Och igår fyllde min ungdomskompis Ann - jag glömde inte bort det men kom inte ihåg att skriva. Grattis, grattis! Hon ligger precis 1 år och 1 vecka efter mig.

Och "stenmarkgenerationen" fyller 55 en efter en. Grattis till Annika Åkerlund i Jokkmokk..

Inget att kommentera hittade jag i tidningarna idag. Och inte en rad om när Skellefteå börjar finalspelet?

För min del är det final på årsmötesbesök. Idag tågar jag upp till Gällivare - och faktiskt också tåg tillbak ikväll. För det facila priset av 375 kronor tor slipper jag köra bil. Fint va!

Nu ska jag ta mig en vandring till på nättidningarna - få se om något kan reta upp skrivklådan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback