Purex?

2011-01-27. kl. midnatt

Just hemkommen efter flygförsening. Punka på ett plan från Helsingfors som vi skulle åkt till Luleå med. Fick invänta ett plan från Hamburg.

Och själv fick jag rena turistguidningen i G-stad. Västervägen (eller Västergatan) var första stopp. Alldeles vid fd Ribbs konditori skulle jag sagt. Fick också passera fd Östlings skoaffär. Sen en tur ned till Andersvägen - nedanför Stadsöskolan.

Och faktiskt har jag passerat "tjörrgårn" (kyrkogården) både i morse och ikväll och kunnat vinka till bästa föräldrarna.

Läser om
tjuvarna i Svartlå - som inte bara koncentrerat sig på guld - utan också stulit medicin. Vilket påminner mig om något som faktiskt utspelade sig här i Bärigårn på 50-talet. Någon unge (tror faktiskt inte det var jag) hade hittat god choklad i faster Lisas köksskåp - det visade sig vara laxermedlet Purex - som var förvillande likt en chokladkaka.

Kan hoppas att tjuvarna i Svartlå gick på samma nit?

Fast då blir väl de bestulna beskyllda för misshandel av tjuvarna?

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback