Verkligheten tränger på

2011-07-21, kl. 08.00

Mord på Klintbacken - såna rubriker önskar man slippa. Men idag/igår är och var de verklighet. En man som tagit ihjäl sin bror - vilken tragedi - för många säkert.

I min semesterbubbla har jag också försökt hålla englands mediaskandal utanför - men idag skriver Kurirens ledare om det på ett sammanfattande sätt. Man blir mörkrädd. Orkar du inte läsa hela så läs iaf stycket "Är det rimligt att tro på detta?" i ledaren med rubriken "Omdömeslöst, Cameron!".

Gårdagen åtgick till 14-årskalas på Västbacken - med gofika som födelsedagsbarnet själv åstadskommit. För Kerstin och mig gick färden vidare mot Boden. Fantastiskt hur fint man röjt efter vägen och ned mot vattnet. Hela Seletsbruk kunde nu ses från vägen.

Två par skor och en varmkorv blev dagens skörd.

Väl hemma på Bärigårn var det bara att kasta kläderna och i solstolen frottera mig med statsminister Carl Swartz.

Lite småstressande att vakna upp till ännu en solig och varm dag - plus 19 redan kl. 7. Friheten att välja aktiviteter begränsas starkt - vem kan vara inomhus såna här dagar?

Johanna har namnsdag -och jag tänker på svärmor Elma Johanna som inte förstod hur man kunde döpa små barn till det förfärliga namnet Johanna. Själv ville hon glömma och gömma sitt andra namn.

Och på Västbacken fortsätter firandet - efter namnsdag (Sara) i tisdags, födelsedag igår (Sara) är det nu dags för bröllopsdag. Och i morgon ytterligare en namnsdag - Lisa MADELEINE.

Idag ser jag framemot att bli bjuden på middag. Och mot ett besök på Evas Konst-iga Café ikväll.

Ett litet längre - och svalare - perspektiv fick jag när jag läste Kurirens artikel med Charlotte Kalla. Charlotte - som blivit villaägare i Sundsvall. Men hur var det - fick hon inte ett hus - eller iaf en tomt i Tärendö - av Pajala kommun. Det finns en del att jobba på för Niska!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback